​​متفاوت ترین فروشگاه آنلاین شال و روسری
۰

رنگ شناسی واهمیت آن در خرید شال و روسری

رنگ شناسی واهمیت آن در خرید شال و روسری

 

شال و روسری با رنگ های متنوع | روسریماه

 

نگاهی به اهمیت صنعت نساجی برای تولید انواع شال و روسری

صنعت نساجی یکی از موفق ترین و پرکاربرد ترین صنایع در جهان به شمار می آید. سابقه این صنعت به قرن ها پیش باز می گردد. زیرا  تولید پوشش مناسب و لباس برای بشر از دیرباز اهمیت  بسیار زیادی داشته است.  به مرور زمان و پیشرفت علم و دانش در زمینه دوخت  و  تولید دستگاه های مختلف،  صنعت نساجی به شکل منسجم تری شکل گرفت.

صنعت نساجی در پزشکی، دوخت و دوز،  صنعت خودرو و ... مورد استفاده قرار می گیرد. بیشترین کاربرد صنعت نساجی در زمینه دوخت انواع لباس و  لوازم پزشکی می باشد.  صنعت نساجی از  بخش ها و شغل های مختلفی  مثل  رنگ رزی،  تولید  نخ،  ریسندگی، بافتن نخ،  تولید پارچه،  رنگ بندی انواع پارچه، دوخت انواع لباس،  ایجاد طرح  روی پارچه شال و روسری،  ساخت انواع دستگاه های مورد نیاز برای تولید نخ و پارچه،  فروشندگی در زمینه فروش البسه و پارچه های مختلف و ... تشکیل می‌شود.   پارچه تولید شده در کارگاه ها   و  تولیدی های مختلف برای تولید مصارف و لباس های مختلف  زنانه مثل انواع شال و روسری، لباس های  مردانه مثل پیراهن و  شلوار و تولید لباس های مورد نیاز در بخش پزشکی و اتاق عمل  و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 انواع الیاف  برای تولید شال  و روسری

 برای تولید انواع نخ سه نوع الیاف مورد استفاده قرار می‌گیرد:

الیاف طبیعی :

الیاف طبیعی  شامل الیاف طبیعی گیاهی و حیوانی می باشد. الیاف طبیعی از گیاهانی مثل پنبه، کتان و کنف و ... تولید می شود. الیاف حیوانی از پشم حیوان هایی مثل گوسفند، بز  و موی‌حیوان هایی مثل اسب تهیه می گردد.  ابریشم  یکی از مهم ترین الیاف حیوانی به شمار می آید.

الیاف غیر طبیعی یا مصنوعی :

این الیاف  با استفاده از مواد شیمیایی مختلفی  مثل فرآورده های نفتی یا مواد معدنی مختلف و برخی از مواد طبیعی گیاهان مثل سلولز و ... تولید میشود.  از مهم ترین الیاف مصنوعی می توان به نایلون و الیاف ابریشم مصنوعی و  رایون و ... اشاره کرد.

الیاف مختلط :

این الیاف بر اثر ترکیب الیاف طبیعی و مصنوعی ایجاد می شود از جمله الیاف مختلط می توان به انواع پلی استرها اشاره کرد.

 

شال و روسری با رنگ های متنوع و زیبا | روسریماه

 

مراحل تولید نخ  و پارچه برای تولید شال و روسری

ابتدا  با استفاده از دستگاه های پیشرفته  الیاف گیاهی مثل پنبه، کتان و الیاف حیوانی مثل پشم و مو را می چینند. سپس به دلیل وجود ناخالصی ها یا موادی مثل گرد و خاک، ‌الیاف چیده شده را چندین مرتبه شستشو می دهند و بعد از شستشو، الیاف را از هم طبق روش شانه کردن جدا می کنند . سپس الیاف شسته شده و خالص، طی مراحل مختلف و با استفاده از دستگاه های  پیشرفته تنیده می شود و در نهایت نخ بر اساس  ضخامت مورد نظر تولید می شود. نخ تولیدی  مراحلی مثل ریسندگی و بافته شدن را طی می کند و در نهایت متناسب با عرض دستگاه، پارچه مورد نظر تولید می گردد. مرحله رنگ کردن را  می توان قبل از تنیدن یا بعد از تنیدن نخ و بعد از تولید نهایی پارچه انجام داد. و در نهایت پارچه برای تولید مواد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

 

عوامل تاثیر گذار بر خرید انواع شال و روسری

روسری به صورت یک پارچه مربع و شال به صورت یک پارچه مستطیلی شکل می باشد. شال و روسری در بین خانم ها بسیار پر مصرف می باشد. به همین دلیل سعی می کنند که در فصول مختلف، مناسبت ها و مهمانی  های مختلف از رنگ های  متنوع و طرح های جدید استفاده کنند. هرچه قدر میزان تنوع در رنگ بندی و طرح های شال و روسری بیشتر باشد، میزان خرید شال و روسری افزایش می باید. در هر فرهنگی معمولا استفاده از یک نوع شال و روسری بیشتر است.  مثلا در بین بختیاری ها بیشتر از مدل طرح دار و رنگهای شاد مثل قرمز،  در فرهنگ شمال کشور از روسری هایی با طرح زمینه ای متنوع و رنگ های مختلط و در بین مردم جنوب بیشتر از طرح ساده و روسری  تک‌رنگ استفاده می شود.  هر سال  متناسب با نوع سلیقه و شرایط اقتصادی، انواع روسری جدید، روسری ارزان و  شال و روسری گران قیمت  و ... تولید می شود.

 

عوامل تاثیر گذار بر خرید شال و روسری

  • نوع جنس پارچه استفاده شده
  • نوع رنگ بندی پارچه
  • نوع طرح پارچه
  • قیمت پارچه
  • میزان واردات به  کشور
  • میزان تولید در کشور
  • میزان استفاده  از نرم افزار های مختلف برای ایجاد طرح
  • کیفیت نخ تولیدی شده

هرچه قدر کیفیت و جنسیت نخ و پارچه مورد استفاده شده بهتر باشد، طبیعتا قیمت  روسری تولید شده گران قیمت تر  می باشد. در روسری ارزان،  از جنس پارچه های  ارزان تر  یا پارچه هایی با کیفیت کمتر استفاده  می شود. در نتیجه میزان قیمت کمتر خواهد بود. با توجه به نوع خواسته بازار انواع روسری جدید با کیفیت  و روسری ارزان تولید می شود، تا هر قشری توانایی خرید روسری مورد نیاز خود را داشته باشند.

 

تاثیر رنگ بر تولید شال و روسری

در  انواع روسری و شال، نوع رنگ پارچه  بسیار اهمیت دارد. هرچه قدر رنگ ها متنوع تر باشند، میزان خرید نیز افزایش می باید. از جمله رنگ های زیبا در تولید پارچه شال و روسری می توان به رنگ های روشن، رنگ های مشکی، قرمز تیره،  ترکیب رنگ های مختلف،  ایجاد سایه روشن های مختلف،  ترکیب رنگ آبی و سبز و... اشاره کرد.

 

روسری زیبا | روسریماه

 

انواع جنسیت پارچه در تولید شال و روسری

از جمله جنس های مختلف پارچه می توان به جنس های حریر، نخی، پشمی، ساتن،  ابریشمی و...  اشاره کرد. رنگ های نخی و ویسکوز به دلیل تنظیم دما  بیشتر در فصل های گرم سال استفاده می شوند. پارچه های حریر و ساتن در مجلس هایی مثل عروسی و انواع جشن های دیگر استفاده می شوند. از پارچه های پشمی و ضخیم در روز های سرد استفاده می شود.

 

کلام پایانی

 در این مقاله سعی کردیم اطلاعات جامع و مفیدی  در مورد  صنعت نساجی، تولید انواع نخ و پارچه، تولید انواع روسری جدید و روسری ارزان و عوامل تاثیر گذار برخرید شال و روسری  مثل رنگ، جنس و کیفیت  پارچه در اختیار شما  قرار دهیم.امیدواریم مورد پسند و رضایت قرار گیرد.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش